Haitu aku tgk berita utama jam 8mlm kat TV3. Time tu tengah main-main ngan Afiqah. Sekali terpandang skrin tv. Kedengaran Pak Menteri memberi ulasan pasal pesta hiburan sambutan tahun baru kat mana ntah aku tak pasti. Yang pastinya di malam hari. Antara petikan-petikan ulasan beliau bila ditanya pasal pesta tersebut:

"Sambutan yang diterima sungguh menggalakkan. Ramai generasi muda yang datang. Program macam ni memang bagus untuk belia-belia kerana mereka mudah menerima banyak info-info dalam bentuk hiburan berbanding dengan mendengar ceramah-ceramah agama"

Dalam hati aku, "Macam ni pemimpin kita bercakap?"

Semakin hancur lah anak-anak muda generasi akan datang..hmmmmm

Hari mengundi dah tak lama lagi. Risau aku nak mengundi pun. Sungguh berat tanggungjawab tuh. Isk.



Comments (0)