Best giler lik kpg mgu lepas..Sb pe? Sb mak masak..yeye..Bukan senang nak rasa masakan mak..4 taun skali baru leh rasa..Huhuhuhu..Sume pakat menyakat mak pada hari tersebut..Ampun ye mak..Saje nak ngusik mak skali skala..hehe..Aku? Macam biasalah..jadik esisten..Sediakan sume bahan2..Slalu kakak sulung yg jadik chef tp kali ni mak plak jadik chef..Yey..Ni lah menu2 masakan pada hujung minggu lepas..

Menu masakan mak hari Ahad:

1) Sambal petai dgn udang
2) Kari daging
3) Ulam pucuk kambing (xtau nama pe..petik kat luar umah je..kambing suke mkn, so kami panggil pucuk kambing :-P mak ckp, pucuk buih)
4) Sambal belacan (menu wajib)
5) Ikan goreng

Kami sume makan dgn lahapnye..Licin..Ngeh3..Soknya, mak ckp mak jadik mando je haini..huhuhuu..alamat kena lah jadik chef x bertauliah..:-S

Menu hari Isnin:

1) Sup tulang -------> mak masukkan bahan2 sb kalo aku wat, mmg hancus lah jwbnya..:-P
2) Kerang rebus ----> mak juge
3) Ayam masak sambal ----> aku masak
4) Ikan goreng -----> aku masak
5) Bendi goreng -----> aku masak
6) Sambal belacan (menu wajib) -----> tumbuk tau..xmain ar blender2
7) Ulam petai

Yey..Mmg berat bertambah kalo hari2 macam nih..heheheh..

p/s:Mak, kami lik kpg lagi mak masak lg ye..Lately nih mak suke masuk dapo..Betul lah kate org, masakan mak mmg sedap..Skarang baru aku dpt merasa air tangan mak..:-) Mak ckp mase kecik2 dulu die masak jgk tp mana lah kami nih nak ingat..:-P Time kaseh bebanyak mak..

Comments (4)

On October 28, 2008 at 2:28 PM , natni said...

erk sggh pelik..
knp kah 4thn skali br leh rs mak d masak

kui3

 
On October 28, 2008 at 3:41 PM , nhy said...

sy juga bkongsi sentimen yg sama cam intan ~ kepelikan juga la sket =s

tp kan dd, sukati je kamu namakan ulam pucuk kambing tu ek, haha. . hemo2. .

 
On October 28, 2008 at 4:38 PM , diana said...

Intan & Nisa --> Hanya famili dan den sendri yg tidak merasakan kepelikan itu..:-P

 
On October 30, 2008 at 1:18 PM , LeLs said...

mak, time kasih..

mak nak masak ape pulak hari nih??

jgn lupa bwk esok ye mak..??

hehe~